1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

۷ راه کار که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید

دکتر شاراد پاول نویسنده کتاب موفق ژنتیک سلامتی ارتباط بین مسائل مختلف و موثر در سلامتی را به شکل زیبایی ترسیم می کند. برخی از این ارتباطات در گذشته و حال تغییراتی کرده اند. ملا برخی از عادات غذایی در گذشته رواجی نداشته مثل مواد غذایی بسته بندی. این مواد غذایی به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد نگه دارنده و اثرات جانبی بعضا خطرناک آن زندگی امروزه مردم را کاملا تحت شعاع قرار داده است. در این مقاله “چی مده” راهکارهایی امروزی تر را ارائه خواهد کرد.

قهوه صبحانه

سبک زندگی

اگر هر روز شیر می نوشید پس این کار را با ترکیب با قهوه انجام دهید. استفاده از شیر  خشک نیز که امروزه مرسوم شده است. اما این وعده تاثیر نامطلوبی در آکنه و رفع برخی از لکه ها دارد. خوشبختانه پنیر اثر مشابهی ندارد. ماست نیزاین اثر را ندارد. شاید به دلیل برخی مخمر ها در شیر و ماست می باشد. با این به سمت شیر بادام بروید و از پوستتان خیالتان راحت شود.

وعده غذایی بعد از تمرین

سبک زندگی

بعد از تمرین حتما مهمترین ماده ای که بدن به آن احتیاج دارد پروتئین می باشد. این پروتئین از طریق مکمل های Whey می تواند تامینن شود. اما سالمترین نوع پروتئین سفیده تخم مرغ می باشد. توجه کنید که زرده تخم مرغ به دلیل داشتن چربی و کلسترول بالا چندان توصیه نمی شود. بعد از پروتئین انواع ویتامین ها لازم می باشند. اما در مجموع بدانید پادشاه تمام مواد غذایی پروتئین می باشد.

شغل

سبک زندگی

زمانی که شما شغلی سراسر استرس در طول هفته دارید به طور ناگهانی با یک شوخی ساده در هم می شکنید. این پدیده مختص شخص خاصی نیست و یک پدیده رایج در بین همه مردم میباشد. پس در آخر هفته نیاز شدید به رها سازی این استرس ها دارید. یوگا و مدیتیشن و یا رفتن به ورزشگاه و در مجموع تخلیه استرس به هر نحوی توصیه می شود.

بخوانیم  5 اشتباه رایج و مضر حین شانه کردن موها

تنوع غذایی

سبک زندگی

سوای استفاده از پروتئین وجود چربی های سالم نیز توصیه می شود. این چربی های سالم از ماهی تازه گرفته شود بهتر است. استفاده از ماهی همان گونه که در مردم شرق آسیا می بینید پوستی شفاف را برای شما به ارمغان می آورد. تنوع در غذایی که مصرف می کنید باعث جذب ویتامین های مورد نیاز شما می شود.

فاجعه شکر!!!

سبک زندگی

نه صرفا مصرف مستقیم بلکه وجود آن در انواع شیرینی ها و پاستیل ها نیز بایستی در نظر گرفته شود. شکر علاوه بر تخریب دندان ها اثرات مخرب فراوان دیگری نیز دارد. از جمله این اثرات  تخریب حافظه می باشد. الان دیگر اثر شکر در آلزلیمر قطعی شده است. پس مصرف شکر را تا حد امکان کاهش دهید.

وزن

سبک زندگی

تحقیقات  نشان داده  است که افزایش وزن بر اثر افزایش مصرف شکر یکی از رایجترین مشکلات است. افزایش وزنی ساکت و آرام. این افزایش وزن در امتداد خود خستگی زودرس روحی و جسمی را پدید می آورد. اثر دیگر افزایش وزن آکنه های پوستی می باشد. کنترل وزن با کم کردن چربی های مضر و قطع مصرف شکر اولین قدم می باشد.

دخانیات

سبک زندگی

البته امیدواریم که سیگار نکشید اما اگر به آن اعتیاد دارید پس مسائل دیگر را در نظر بگیرید. سیگار با معده خالی بسیار مضر و خطرناک می باشد. در مجموع سیگار در هر حالتی مضر است ولی با معده خالی از همه بدتر!!!

 

اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *