چگونه به تعادل روانی خود کمک کنیم؟ 

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

تعادل روانی

در این مقاله از چی مده به بررسی راهکارهایی عملی و موثر برای رسیدن به تعادل روانی به نقل از دکتر هلاکویی می پردازیم.

درک و یافتن زمینه‌های آسیب‌پذیری

شناخت موقعیت‌هایی که شما را خشمگین می‌کند یا واکنش تندی در شما ایجاد می‌کند، می‌تواند شما را در برابر فشارهای روانی محافظت کند.
اگر افراد خاص شما را خشمگین می‌سازند، یا باید از آنها دوری‌گزینید یا بکوشید دریابید، چه‌چیزی در آنان وجود دارد که شما را این قدر ناراحت می‌کند.
سعی کنید علت ناراحتی خود را دریابید تا بتوانید موقعیت یاد شده را به‌ صورت تازه‌ای ببینید.

مدیریت زمان

از بار زیاد سنگین دوری کنید.
با گنجانیدن زمان کافی برای استراحت، آرامش، خوابیدن، خوردن، تمرین‌کردن و اجتماعی‌شدن ساعات‌تان را تنظیم کنید.
برای دوری از دلتنگی و فقدان تمرکز و به‌خاطر تربیت‌پذیری زمان، مطالعه را قطع کنید.
نویسنده معتقد است، مدیریت زمان از استرس و اضطراب شدید جلوگیری می‌کند و بدین‌وسیله باعث تضمین بهداشت روانی افراد می‌شود.

انجام به موقع کارها

هرکاری را به‌موقع انجام دهید، چراکه انجام به موقع فعالیت‌ها از احساس درماندگی جلوگیری می‌کند.
انجام هرکاری را یک کمی زودتر شروع کنید، زیرا این کار نه‌تنها باعث بالارفتن اعتمادبه‌نفس می‌شود بلکه باعث کمک به بهداشت روانی می‌شود.

احترام به خود

قدر و منزلت خود را بدانید، زیرا تجربه نشان داده است افرادی که برای خود ارزش قائل‌اند، توانایی‌های خود را خوب تشخیص می‌دهند، نه خودبزرگ بین‌اند و نه خود کم‌بین و این امر به بهداشت روانی آنها کمک می‌کند.

پذیرش نقاط قوت و ضعف

انسان سالم، انسانی است که بداند در چه زمینه‌هایی ضعف عمده دارد، آنگاه سعی کند که متناسب با توانایی‌هایش نقاط ضعف خود را جبران کند.
نیز چنین فردی لازم است نقاط قوت خود را تشخیص دهد و در پی تقویت این نقاط برآید، زیرا این امر به بهداشت روانی وی کمک مؤثری می‌کند.

بخوانیم  شلوار چرم را چطور ست کنیم؟

دکتر هلاکویی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
1+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *