چه سبزیجاتی بخوریم؟ چه سبزیجاتی نخوریم؟

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مصرف سبزیجات سوای مزه و کاربردهای تجاریش برای سلامتی حیاتی می باشد. دکتر رابینسون در تحقیقاتی به این نتیجه رسید که فقط ۱۴ درصد مردم آمریکا از مقدار و نحوه درست سبزیجات اطلاع دارند. در این مقاله از چی مده قصد داریم تا اطلاعات مفیدی راجع به انواع سبزیجات در اختیارتان بگذاریم.

سبزیجات

تربچه

از بهتریم سبزیجاتی که معمولا کم مصرف می شود. استفاده از آن در تمامی سالادها توصیه می شود. به دلیل فیبر بالا برای حل مشکلات هاضمه مفید می باشد.

خیار

خیار را به همان صورت خام مصرف کنید و از پختن ان پرهیز کنید. خیار را به ضورت تازه مصرف کنید و به شکل روزانه مصرف کنید. خیار از منابع اصلی پتاسیم و ویتامین K می باشد و خاصیت ضد سرطان دارد.

شلغم

از جمله مزایای شلغم که به آن کمتر توجه می شود تقویت قوای جنسی می باشد. تقویت حافظه از دیگر مزایای شلغم می باشد. شلغم برای تیرویید به دلیل ید بالا مناسب است.

هویج

هویج را از اصلیترین منابع ویتامینهای C,D,B دانست. هم چنین هویج به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم املاح مورد نیاز را هم تامین می کند. پس از هویج برای درمان یبوست های روزانه استفاده کنید.

سبزیجات زیر را نخورید

کنگر فرنگی

یکی از عوارض مصرفش ایجاد نفخ  معده می باشد. به دلیل فیبر بیار بالای این گیاه معده لرای هضمش با مشکل مواجه می شود. هم چنین برای افرادی که مشکلات کبدی دارند هم مضر می باشد.

کلم فندقی

کلم فندقی هم چون کنگر فرنگی به شدت موجب نفخ می شود. اگر به این سبزی خیلی علاقه دارید پس حتما آن را پخته و نه خام بخورید.

بخوانیم  ۵۰ نکته زیبایی و مد در دوران بارداری(بخش چهارم – خوشتیپی)

گل کلم

بدتر از دو مورد قبلی گل کلم سولفور زیادی هم دارد. عوارض جانبی گل کلم در برخی مواقع به نارسایی تنفسی منجر می شود.

کنسرو گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه شامل مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد. اما گوجه فرنگی به هر نحوی کنسرو شده باشد به دلیل مواد شیمیایی که به BPA معروف هستند می تواند کاملا خطرناک باشد. اما گوجه فرنگی تازه را هم به شکل خام و هم پخته مصرف کرد. به شکل پخته مقادیر لیکوپن افزاش یافته و احتمال حملات قلبی کاهش می یابد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
1+
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *