چطور سریع تر به تناسب اندام برسیم؟

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

در واقع راز یا میانبر خاصی برای تناسب اندام یک شبه وجود ندارد. راه اصولی و موثر این است که شما ورزشی را که دوست دارید انتخاب کنید و به هر میزان که می توانستید ورزش کنید. دست شما در انتخاب ورزش باز است و بیش از هرچیز علاقه ی شما به آن رشته در ثمربخشی در تناسب اندام موثر است. بعد از انتخاب ورزش، کار آغاز می شود. در این مقاله از چی مده به بیان ۵ گام اساسی و کلی در سرعت بخشی به روند تناسب اندام شما می پردازیم که مختص ورزش خاصی نبوده و برای هر فعالیت جسمانی موثر است.

تناسب اندام

قدم اول

سطح فیتنس خود را ارزیابی کنید. برای این کار هر بار که می دوید یا پیاده روی می کنید، زمان آن را ثبت کنید و یا تعداد سیتاپ ها، پوشاپ ها یا پولاپ هایی که می توانید انجام دهید را جایی بنویسید. همین طور دور کمر، سینه، باسن و ران ها را با یک متر اندازه بگیرید و آن را ذخیره کنید تا در طول زمان بتوانید تغییرات خود را پیگیری کنید. بعد از دو هفته (و نه زودتر) این مقادیر را دوباره اندازه بگیرید. اگر در این مدت برنامه فیتنس خاصی را دنبال کرده باشید، حتما تغییر محسوسی در این مقادیر می بینید.

قدم دوم

برای طی مسیر رسیدن به تناسب اندام، دوستی را پیدا کنید تا شما را همراهی کند. اثبات شده است که یک حمایت اجتماعی ثابت، می تواند شاخص خوبی برای موفقیت در برنامه فیتنس باشد و انگیزه ای برای مقابله با زمان هایی باشد که شما به توقف فکر می کنید. رقایت با یک دوست برای رسیدن به هدف فیتنس می تواند جذاب باشد.

بخوانیم  مدیتیشن

قدم سوم

هر مقدار زمانی که می توانید را به ورزش اختصاص دهید. حتی اگر تنها ۱۵ دقیقه از وقت ناهار را می توانید ورزش کنید نگران نباشید. ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت هوازی در روز و ۵ روز در هفته ایدآل است اما شما هرمقدار که می توانید ورزش کنید. ورزش هوازی که دوست دارید مثل ایزی لاین، هاردکور، ریتمیکس، کاردیو ابز، سایکلینگ و … انتخاب کنید و اگر انجام هیچ کدام از این ها برای شما مقدور نیست هر فعالیت حرکتی که به شما برای رسیدن به فیتنس کمک می کند انجام دهید. در تحقیقی در دانشگاه میشیگان اثبات شده است که یکی از موانع ورزش زنان، رسیدگی به فرزندان و کارهای خانه است که گاهی موجب در هم شکستن زنان می شود. اما ناامید نشوید و فعالیتی که از آن لذت می برید را پیدا کنید و به آن بچسبید.

قدم چهارم

تمرینات قدرتی را در برنامه تمرینی خود بگذارید و دو روز در هفته قدرتی کار کنید. بهترین حالت این است که یک مربی خصوصی بگیرید یا در باشگاه با دستگاه کار کنید. اگر شما جزء کسانی هستید که از ترس دیده شدن بدنشان به باشگاه نمی روند، برنامه تمرینی خود را به خانه بیاورید و در اتاق خود تمرین کنید. یک ست دمبل بخرید و تمرین های چربی سوز را انجام دهید. برای این منظور می توانید از سری ویدیوهای آموزشی ورزش در منزل استفاده کنید. تنها کاری باید انجام دهید این است که هر تمرین را در ست های ۸ تا ۱۲ تایی انجام دهید. با این کار شما بعد از چند جلسه تغییر را در اندام خود حس خواهید کرد.

بخوانیم  با لگ چه کتانی بپوشیم؟

قدم پنجم

به خودتان جایزه بدهید. برای اجرای صحیح و کامل هر تمرین به خود هدیه بدهید. این هدیه لزوما یک خوراکی پرکالری به ازای انجام هر تمرین نیست، بلکه می تواند یک اسموتی، یک قسمت از سریالی که دوست دارید و یا هر چیزی که از آن لذت می برید باشد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
1+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *