وزن ایده آل من؟

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

وزن ایده آل هر شخص با توجه به عوامل ژنتیکی و محیطی نسبت به دیگر اعضای خانواده اش متفاوت در نظر گرفته می شود. حتی همین وزن مطلوب نیز در گذر زمان برای هر فرد تغییر کرده، و شخص باید نسبت به شرایط بدنی و فیزیکی خود محاسبه وزن ایده آل خود را انجام دهد. اما آیا به این موضوع فکر کرده اید که وزن ایده آل شما، با وزنی که از نظر پزشکی و سلامت مناسبتان است یکسان است یا خیر؟

با چی مده همراه شوید تا کمی بیشتر و از زبان کارشناسان برجسته ی علم تغذیه، به موضوع بحث برانگیز وزن ایده آل بپردازیم.

وزن ایده آل

آیا اضافه وزن برای بدن مضر است؟

با انتشار نتایج یک تحقیق در مجله انجمن پزشکی آمریکا، مشخص شد که وزن مورد علاقه ی افراد چندان هم با عددی که می تواند سلامتی آن ها را تضمین کند شباهتی ندارد. در واقع برکسی پوشیده نیست که چاقی و اضافه وزن، احتمال ابتلاء به بیماری های مختلفی مانند دیابت و فشار خون تا انواع سرطان را افزایش می دهد. مشکلات ناشی از چاقی برای مدت زمان طولانی فرد را گرفتار می کنند، و هزینه های مالی و روانی گزافی را روی دوش خانواده ها می گذارند.

برای این که طرز تفکر صحیحی نسبت به وزن سالم و درست خود پیدا نمائید، باید به سه نکته ی اساسی توجه داشته باشید.

آگاهی از سایز کمر و شاخص توده بدنی‌ (BMI)

شاخص توده بدنی‌تان بر اساس قد و وزن شما محاسبه شده، و جهت سنجیدن میزان چربی بدن و محاسبه اضافه وزن معیار خوبی به شمار می رود. البته گاهی ممکن است شاخص BMI چندان هم اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار ندهد. به عنوان مثال یک شخص با اندام عضله ای، چربی بدنش در شاخص بیش از مقدار واقعی نشان داده می شود. به گفته‌ ی یکی از کارشناسان تغذیه، شاخص توده ی بدنی تنها و تنها یک تخیمن برای برقراری ارتباط میان وزن و قد افراد است.

بخوانیم  شلوار جین نرم و راحت ! چگونه؟!

اندازه گیری دوره ای سایز کمر شما، تصویر بهتری از سلامتتان را در اختیار شما می گذارد. سایز کمرتان را اندازه گرفته، و در صورت ثبت عددی بیش از ۳۵ اینچ برای بانوان و ۴۰ اینچ برای آقایان، وقتش رسیده تا به سلامتی خود بیشتر اهمیت دهید.

برداشتن تمرکز از روی وزن ایده آل

به بعضی از دکترها که مراجعه کنید، در می یابید که حتی اجازه نمی دهند در مورد وزن ایده آل صحبت کنید. زیرا دست یابی به چنین وزنی کاری به شدت سخت و گاهاً مضر برای سلامتی است. در واقع همین که شروع به کاهش وزن، هر چند اندک نمایید، روند مثبتی در سلامت خود مشاهده خواهید کرد. اهداف کوتاه مدت تری برای کاهش وزن خود مشخص کنید. به این ترتیب انگیزه خواهید داشت تا مسیر تناسب اندام خود را با اراده ی بیشتری طی کنید.

هرگز دیر نیست

شکی نیست که وقتی سن یک فرد بالا می رود، حجم عضلات بدنش کاهش یافته و از قدرت آن ها تحلیل می رود. این جزئی از طبیعت بدن ماست، اما هرگز دلیلی بر عدم تلاش نخواهد بود. با یک برنامه ی تمرینی اصولی در کنار تغذیه ی مناسب، می توانید در سنین بالا هم چربی هایتان را کاهش داده و تعادل بیشتری در اندام خود به وجود بیاورید.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
2+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *