نشانه هایی که به شما هشدار می دهند کم آب نوشیده اید!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

نوشیدن آب

در اهمیت آب همین بس که ۷۰ درصد از بدن و مغز را تشکیل می دهد و به عبارتی کل بدن ما را فراگرفته است. بدن ما زندگی و حیات خود را از آب دارد و درصورت کمبود و نیاز به این مایه ی حیات، با علایم خاصی خود را نشان می دهد و زنگ هشدار کم آبی را به صدا در می آورد. در این مقاله “چی مده” تعدادی از این علایم و نشانه ها را به شما معرفی می کند.

خشکی و لکه های پوستی

لک پوستی

عموما تغییرات فصلی باعث تغییر در رنگ پوست می شود ولی کدر شدن پوست ربطی به عوامل فصلی ندارد بلکه یکی از مهمترین دلایلش کمبود آب است که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می شود. معمولا عده ای سعی می کنند تا با کمک انواع روغن ها و کرم ها پوست خود را از خشکی دربیاورند که کار بیهوده ای نیست ولی عامل اصلی این معضل نرسیدن آب به پوست می باشد که دیگر با انواع کرم ها نیز جبران نخواهد شد. اگر کم آبی بدن ادامه پیدا کند و به دهیدراته شدن برسد ممکن است عوارض جبران ناپذیر و غیر قابل برگشتی داشته باشد.

خشکی لب

خشکیده شدن لب ها نیز دلیل اصلیش همین می باشد که باز هم با مصرف انواع روغن ها نیز صرفا به طور موقتی و ظاهری مشکل را برطرف می کند.

بروز سردردهای مکرر

سردرد

از جمله عوارض کم آبی می توان به سردردهای مکرر اشاره کرد که با مصرف دارو فقط به عنوان یک مسکن آرام می شود ولی مشکل اصلی کماکان پا برجاست. یک راه حل ساده نوشیدن دولیوان آب ولرم می باشد که عموما تاثیر چشمگیری در بهبودی دارد. متاسفانه برخی همین سردردهای ساده را با میگرن اشتباه گرفته و به خود تلقین بیماریهایی از این دست می کنند.

بخوانیم  راهکاری 2 دقیقه ای برای درخشش پوست

خستگی مفرط و همیشگی

خستگی مفرط

خستگی مفرط و همیشگی عوامل متعددی می تواند داشته باشد که کمبود آهن جزء شایعترین ها می باشد علی الخصوص در خانم ها. اما در همین حالت نیز باز احتمال دهیدتراته شدن نیز می رود. پس در همین حالت نیز علاوه بر اینکه آبی به دست و صورت خود می زنید مقدار زیادی آب نیز بنوشید! البته در مورد کمبود آهن این نکته را در نظر داشته باشید که صرفا با قرص های آهن تا حد کمی مشکل را برطرف نموده اید و مشکل اصلی شما به تغذیه غیر متنوع و کم آهن بر می گردد. پس قبل از هر چیز تغذیه تان را اصلاح کنید.

اضافه وزن

اضافه وزن

شاید باورش کمی مشکل باشد که نوشیدن آب باعث تنظیم وزن شده و از اضافه وزن جلوگیری می کند. آب با بالا بردن متابولیسم به شکل موثری سوخت و ساز را افزایش می دهد و انباشت چربی جلوگیری می کند. اما نوشیدن آب با غذا یا بلافاصله بعد از آن با رقیق کردن اسید معده جلوی هضم درست را گرفته و مشکلات متعدد گوارشی به وجود می آورد. علاوه بر همین مشکلات آب با بلور کردن چربی ها و جلوگیری از دفع و هضم چربی ها باعث افزایش وزن می شود.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *