مدیتیشن

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مدیتیشن

احتمالا از تجربیات قبلی مدیتیشن خسته و نا امید شده اید. چشم هایتان را می بندید و به آرامی می نشینید اما هیچ اتفاقی نمی افتد و شما هیچ احساس خوبی ندارید. بعد از آن سعی می کنید که این تجربه تمسخر آمیز را فراموش کنید بعد هم احتمالا ایمیلتان را چک می کنید !

اما شما با برخی از متد های حرفه ای تر می توانید تاثیرات واضحتری ببینید.در این مقاله “چی مده” به برخی توصیه های Elena Brower که تجربه زیادی در مدیتیشن دارد را با شما در میان می گذارد.

چرا مدیتیشن؟

مدیتیشن مقدار زیادی از استرس های روزانه را رها کرده و بدن را در حالتی راحتتر قرار می دهد. وقتی که می نشینید سلول به سلول شما با کاهش عکس العمل های ناسازگار مواجه خواهند شد. در واقع همین مسئله باعث رهاسازی انرژی منفی شده و همان حس ریلکسی را به شما می دهد. پس می توان به سطح بالاتری از شادی برسید که احتمالا تجربه نکرده اید. مدیتیشن فشار خون را پایین آورده و خاب بهتری را به شما ارائه می دهد. برای همین مدیتیشن را به شما هم به شدت توصیه می‌کنم. البته نمی‌گویم کار آسانی در پیش دارید اما می‌خواهم بگویم که می‌توانید با قدم‌های کوچک آغاز کنید و با تمرین، روز به روز بهتر شوید. انتظار نداشته باشید که در شروع کار عالی عمل کنید، اصلا به همین خاطر است که اسم این تلاش‌های اولیه را «تمرین» گذاشته‌اند.

مدیتیشن بخشی از زندگی؟

ابتدا ساعت را برای ۲۰ دقیقه قبل از زمان خواب معمولیتان تنظیم کنید. مسواک بزنید و دست و صورتتان را بشویید. پاکیزگی بیرونی قدم اول برای پاکیزگی درونی است. نشسته و نفس های عمیق مکرر قدم بعدی است. آن قدر ادامه دهید تا راه ریه هایتان باز شود. این فرایند اولیه چند دقیقه ای زمان م می برد ولی تا همین جا اثرات آن را خواهید دید.

بخوانیم  شيك و جذاب در پاييز امسال

زمان ایده آل؟

بهترین زمان اول صبح  و دفعه بعدی بعد ازظهر هر بار به مدت ۲۰ دقیقه.

آیا راه مطمئنی برای مدیتیشن وجود دارد؟

نشستن روی صندلی یا مبل هر کدام که مایلید. چشم ها بسته و سکوت مطلق را حاکم کنید. مطمئن باشید که چیزی باعث اختلال در تشستن شما نمی شود و فرم راحت را از دست ندهید.

دقیقا چه کنیم؟

بنشینید و چشم ها بسته و به یکی از خاطرات خوب را به یاد آورید. در ابتدا به نفس کشیدنتان تمرکز کنید و سپس یک خاطره شیرین را یاداوری کنید. البته نفس هایتان را بشمارید.

این تمرین نه فقط درباره‌ی متمرکر کردن توجه شما، بلکه درباره‌ی این موضوع است که بفهمید ذهن شما چگونه کار می‌کند، و چه چیزی در آن جریان دارد. مسیر این شناخت خیلی سرراست نیست، اما می‌توانید با نگاه کردن به مسیرهایی که ذهنتان در آن پرسه می‌زند، مشاهده‌ی اینکه چه وقت پریشان می‌شود یا چه زمانی از مواجهه با احساسات ناراحت‌کننده امتناع می‌کند، قدم در راه شناخت خودتان بگذارید.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *