چگونه از شرّ چربی های شکم خلاص شویم؟!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

چربی شکم

در درجه اول باید بدانیم که آب کردن چربی های فقط یک نقطه از بدن با ورزش یا رژیم غیر ممکن است. چرا که رژیم و ورزش باعث فرم دهی به کل بدن خواهد شد. راهکارهایی که “چی مده” در این مقاله به شما معرفی می کند، سوای مفید بودن برای اندام شما و دفع چربی های زائد در مجموع سلامتی شما را بهبود بخشیده و شما را از شر چربی های آزاردهنده ناحیه شکم نیز خلاص می کند. البته باید در نظر گرفت ورزش و رژیم می بایست هر دو باهم و به عنوان مکمل باشند و به تنهایی تاثیر چشم گیری نخواهند داشت.

زیاد آب بنوشید

آب بنوشید

همین راهکار ساده را بسیاری در نظر نمیگیرند. در نظر داشته باشید که بدن و مغز شما از ۷۰ درصد آب تشکیل شده است. آب باعث پاکسازی بدن از برخی سموم نیز می شود. در واقع آب با بالا بردن سوخت و ساز بدن باعث چربی سوزی می شود. در نظر داشته باشید که اگر ورزش هم می کنید باید از حد معمول که ۸ لیوان آب می باشد هم باید بیشتر آب بنوشید. حد الامکان سعی کنید آب را خیلی خنک ننوشید که عوارض گوارشی بسیاری را در پی دارد.

شام مناسب و سالم میل کنید

سالاد

یکی از مهمترین عوامل چاقی و انباشت چربی، شام مفصل یا شاید دقیقتر بگوییم نا مناسب می باشد که باعث انباشت چربی در بدن می شود. اصولا شام می بایست با کمترین چربی و کربو هیدرات همراه باشد. اما با معده خالی و گرسنه خوابیدن هم به همان اندازه خطرناک می باشد. در واقع معده را می بایست با انبوهی از فیبر و سلولز پر کرد. سلولز با پر کردن معده احساس گرسنگی را برطرف کرده و از طرفی جذی بدن هم نمی شود و در کنار همه ی این ها برای سیستم گوارش نیز بسیار مفید است. در مجموع پیشنهاد ساده برای شام سبزیجات متنوع و حد الامکان نه یکباره می باشد. اگر باز هم احساس گرسنگی دارد کمی هم نان به این وعده اضافه کنید.

بخوانیم  رژیم لاغری و نتیجه ی برعکس انتظار

صبحانه مفصل میل کنید

صبحانه

احتمالا این را بارها شنیده اید که صبحانه را باید مفصل خورد و فواید خوردن صبحانه را بارها شنیده اید. اما منظور از یک صبحانه مفصل یک صبحانه رنگارنگ نیست.

بلکه صبحانه می بایست شامل غلات برای تامین انرژی و پروتئین برای جلوگیری از تخریب بافت های ماهیچه ای باشد. خوردن تخم مرغ در صبحانه مسلما گزینه ای ایده آل می باشد. در وعده صبحانه حتما یک عدد میوه ذا هم اضافه کنید و مطمئن باشید از هر زمان دیگری این میوه و ویتامین هایش بهتر جذب بدنتان می شود.  در واقع زمان ایده آل برای میوه صبح است اما به دلیل سبک زندگی غلط بسیاری آن را بعد از غذا مصرف می کنند. مصرف میوه بعد از غذا باعث سمی شدن فضای معده و مشکل شدید گوارشی می شود.

منظم ورزش کنید

ورزش

قبل از هر چیز باید بدانیم اصولا ورزش قدرتی با وزنه آن چنان تاثیری در کتهش وزن ندارد بلکه بیشتر برای تقویت ماهیچه ها و فرم دهی به اسکلت بندی بدن می باشد. ورزش های هوازی به مراتب برای چربی سوزی مناسبتر است. البته باید در نظر داشت دویدن روی تردمیل یا در هوای آزاد در زمان کوتاه ۵ تا ۱۰ دقیقه ای را بیشتر به عنوان گرم کردن لحظ نمود. ورزش هموازی بعد از ۱۰ دقیقه تازه به مرحله هوازی می رسد. در مجموع ترکیب ورزش هوازی و قدرتی بهترین حالت می باشد که البته شاید از توان برخی خارج باشد. تجربه بسیاری بیانگر اینسکه با ورزش اشتهایشان بیشتر شده و عملا رژیم را غیر مکن می سازد. در واقع بعد از ورزش میبایست با کم کردن کربو هیدرات و اضافه کردن پروتئین بیشتر هم به فرایند عضله سازی و سلامت بافت ها رسیدگی کرد و هم چربی های اضافه را زدود.پس به شکل ساده قبل از ورزش بیشتر کربوهیدرات و بعد از آن بیشتر پرئتئین. البته در مجموع پروتئین پادشاه همه مواد غذایی می باشد!!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *