سه تغییر ساده برای بهبود سلامتی

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

بر خلاف تصور برای داشتن سلامتی و سبک زندگی بهتر، لزوما نیاز به ایجاد تغییرات اساسی و زیاد در سبک زندگی نیستیم. می توان این بهبود را با تغییرات کوچک تری نیز ایجاد نمود. در این مقاله “چی مده” سه تغییر ساده اما موثر را به شما معرفی می کنیم.

سبک زندگی

آلرژی خود را بشناسید!

آلرژی فقط به دنبال یک غذای خاص مثلا فلفل پدید نمی آید. مواظب غذاهایی با آن ویژگی و مشابهش باشید. اساسا غذا می تواند تغییرات جدی در زندگی شما به وجود آورد. برخی از غذا ها شاید آلرژی به آن نداشته باشید اما ممکن است مستعد آن باشید. شکر قهوه و الکل از انواع این مواد غذایی می باشد.

قهوه خوردن و تا دیروقت بیدار بودن مسبب برخی آلرژی ها خواهد شد. اما بدتر از آلرژی اعتیادیست که با وابسته کردن خود به آن مبتلا می شوید.

شکر ممنوع!

به رغم ظاهر سفید و طعم شیرینش یکی از خطرناکترین مواد برای سلامتی می باشد. جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که یکی از اصلیترین مسببان آلزلیمر و انواع عوارض حافظه خواهد شد. با ترک شکر برای مدتی بهبود حافظه را مشاهده خواهید کرد. البته منظور شکر به شکل مستقیم نیست بلکه در بیسکوییتو کیک هم و علی الخصوص نوشابه می تواند اثر را همان را داشته باشد.

از حافظه گذشته اثرات نامطلوب شکر بر سیستم دفاعی و تضعیف آن اثبات شده است. جایگزین شکر شیره خرما و انگور می باشد که می توانید روی آن برای شیرین کننده حساب باز کنید. البته شیرین کننده های صنعتی عوارض خاص خود را دارد.

بخوانیم  نکاتی راجع به خشک کردن و حالت دهی موها با سشوار

غذای رنگارنگ!

همواره غذایتان را با تنوع در دسته های مختلف غذایی انتخاب کنید. انتخاب بایستی شامل انواع ویتامین ها و پروتئین ها باشد. پس مصرف سبزیجات و میوه های رنگارنگ توصیه می شود. البته باید توجه داشت که هر ماده غذایی زمان خاص خود را برای مصرف دارد. مثلا میوه بعد از غذا و آب حین غذا نیز ممنوع می باشد. بعترین زمان مصرف آب و میوه در ابتدای صبح می باشد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *