جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

giorgio armani

جورجیو آرمانی ۸۴ ساله در ۱۱ جولای ۱۹۳۴( ۲۱ تیر ۱۳۱۲) در ایتالیا و در یک خانواده ی طبقه متوسط با دو فرزند دیگر- یک برادر بزرگ تر و یک خواهر کوچکتر- به دنیا آمد. به گفته ی خود آرمانی: “ما با اینکه وضعیت مالی خوبی نداشتیم ولی مادرم همیشه خودش لباس های ما رو با سلیقه می دوخت و همه در مدرسه تصور می کردند که من از یک خانواده ی مرفه هستم.”

giorgio armani

آرمانی بعد از اتمام مدرسه تحت تاثیر اتفاق های ناگوار جنگ جهانی دوم و با هدف نجات جان مردم رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند که البته بعد از ۳ سال یعنی در سن ۱۹ سالگی  درسش را ناتمام رها کرده و به ارتش ملحق می شود. بعد از چندین سال تجربه دنیای پزشکی در ارتش تصمیم می گیرد به کل از این حرفه خارج شود و کار جدیدی را شروع کند.

او در سن ۲۳ سالگی در بخش تبلیغات و مارکتینگ یک فروشگاه بزرگ شروع به کار کرد و از آنجایی که بسیار مصمم و با انگیزه بود به سرعت به سمت مسئول خرید فروشگاه ارتقاء شغلی گرفت. انتخاب آرمانی از همان ابتدا پارچه های نرم و لطیف بود که در طراحی های این روزهای آرمانی نیز این را به خوبی می توان دید. همین حساسیت او در انتخاب پارچه های باکیفیت سبب آشنایی او با یکی از تاجران پارچه درایتالیا آشنا کرد که به تازگی فعالیت خود را در زمینه ی پوشاک مردانه شروع کرده بود و آن فرد کسی نبود جز آقای چروتی معروف (Cerutti 1881) که حاضر شد به آرمانی این شانس را بدهد تا به عنوان یک طراح فعالیت خودش را پیش وی آغاز کند.

بخوانیم  ده برند برتر مبلمان دنیا که باید بشناسید

آرمانی به مدت ۸ سال با چروتی کار کرد و در این بین به صورت یک طراح غیر وابسته برای دیگر برند ها نیز طراحی می کرد تا در سال ۱۹۶۶ یعنی در سن ۳۲ سالگی با معمار معروف ایتالیایی آقای گالئوتی آشنا می شود. سرجیو گالئوتی با دیدن استعداد آرمانی او را تشویق می کند تا شرکتی را با همکاری هم و بر اساس طراحی های وی تاسیس کنند و بالاخره شرکت آرمانی در سال ۱۹۷۵ در میلان شروع به کار می کند.

طراحی های جورجیو آرمانی

آرمانی در دنیای مد مترادف شده است با کت وشلوار (suits) چرا که هنر آرمانی و نوآوری های وی در این زمینه بسیار مطرح بوده و هست و خود او نیز همیشه اینطور میگوید که : ” کت و شلوار همیشه مهمترین بخش بیزینس من بوده”. در اصل ترقی برند آرمانی زمانی بود که کت های مردانه ای را به بازار عرضه کرد که کاملا مخالف با مد رایج بود. کت های گشاد، بدون خط (unlined)، بدون ساختار(unconstructed) و غیر رسمی.

giorgio armani

و بعد از آن طراحی کت و شلوار برای خانم ها با همان پارچه های سنتی پوشاک مردانه بود که تا اونموقع هرگز طراحی نشده بود و درست زمانی به بازار عرضه شد که زن ها با این معضل روبرو بودند که لباس مناسب برای آنها جهت حضور در محیط کار چیست. اولین کالکشن کت و شلوار زنانه ی آرمانی که با عنوان Power Suit در سال ۱۹۷۶ در مجله وگ منتشر شد – کت هایی با شانه های عریض و یقه های پهن.

بخوانیم  تِرِند زیورآلات سر در تابستان 2017

giorgio armani

یکی دیگر از نکته های جالب در کارهای آرمانی استفاده نکردن اون از کامپیتور و در کل تکنولوژی برای طراحی های اولیه ی وی می باشد. آرمانی تمام طرح هایش را با مداد و بر روی کاغذ می کشد و اعتقادش بر این است که دست انسان تفاوت اساسی با یک کلید بی جان کامپیوتر دارد.

زن آرمانی

تقریبا هر برندی برای شخصیت کلی از زن و مردی که برای آن طراحی می کند یک کانسپت یا دید کلی در نظر می گیرد. زن آرمانی از زبان خودش  اینطور تعریف شده است : ” متین، با اعتماد به نفس، شیک، در صلح با خودش و جهان بیرون.” که کاملا این ایده را می توان در طراحی های آرمانی مشاهده کرد. از نظر جورجیو آرمانی کیت بلانشت نمونه ی یک زن آرمانی می باشد که البته به عنوان چهره ی عطر آرمانی نیز برگزیده شده است.

giorgio armani

 giorgio armani

مجموعه برندهای آرمانی

در حال حاضر طراحی های آرمانی به مرور زمان و با گذشت ۴۰ سال از تاسیس آن در زیر مجموعه های مختلفی، با عنوان های مشخص به بازار عرضه می شود که شناخته شده ترین آنها از گران ترین مجموعه تا ارزان ترین به این ترتیب می باشد.

  • جورجیو آرمانی پرایو (Giorgio Armani Privé) : مجموعه ی لباس های لوکس آرمانی که اکنون تنها مجموعه ای است که خود شخص آرمانی آنها را طراحی می کند.
  • جورجیو آرمانی( Giorgio Armani)  : لاین اصلی برند آرمانی
  • آرمانی کالکشن( Armani Collezioni) : مجموعه ای از آرمانی که به صورت عمده در بازار عرضه می شود. حدود ۳۰ درصد از لاین اصلی این برند ارزان تر است و کیفیت متریال به کار رفته نیز متفاوت است.
  • امپریو آرمانی ( Emporio Armani)  : مجموعه ای که مربوط به لباس های ورزشی است و مخاطب آن بیشتر جوانان می باشد. علامت اختضاری آن EA7 است که شماره ی ۷ برگرفته از شماره پیراهن بازیکن فوتبال مورد علاقه آقای آرمانی است.
  • آرمانی اکسچنج (A/X Armani Exchange): این مجموعه توسط یک کمپانی ژاپنی و تحت لیسانس آرمانی تولید می شود که ارزان ترین محصولات آرمانی مربوط به این لاین می باشد.
بخوانیم  اسیدهایی که پوست صورتتان را زیباتر می کنند!

giorgio armani

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
1+

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *