تو عید چی بخوریم؟

همانطور که در طول سال باید به اصول تغذیه اهمیت داد ، در ایام نوروز که ممکن است دید و بازدیدها و مهمانی ها روی عادات غذاییمان تاثیر میگذارد نیز باید به نکاتی مهم اما ساده نیز توجه کرد:

تو عید چی بخوریم؟

 

 

  • از مصرف زیاد چای و قهوه پرهیز کنید.
  • از میوه ها به خصوص میوه های دارای پوست مثل مرکبات، کیوی و امثال آن در دید و بازدیدهای عید استفاده کنیم. در صورت استفاده از میوه هایی که با پوست مصرف می شوند (مانند سیب، انگور و … ) بهتر است از شستشو و ضدعفونی کردن آنها مطمئن شویم.
  • از میوه، سبزی، سالاد، حبوبات و سایر مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید. این مواد غذایی، باعث پیشگیری از یبوست و کاهش چربی های نامطلوب خون و تنظیم تعادل فشار خون می شوند و در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سرطان به خصوص سرطان کولون (روده بزرگ) موثرند، ولی از مصرف سبزی خوردن و سالاد در خارج از خانه و به خصوص رستوران ها و سالن های غذاخوری نامطمئن خودداری و حتما از این مواد غذایی در ایام نوروز، در خانه به مقدار کافی استفاده کنیم.
  • از غذاها، میوه ها و سبزیجات آبدار مثل خیار، گوجه فرنگی و کاهو استفاده کنید.
  • مصرف غذاهای سرخ کرده و پرچرب به هیچ وجه مفید نیست و بهتر است از مصرف این قبیل غذاها خودداری نماییم.
  • مصرف حبوبات را در ایام نوروز و به طور کلی در تمام اوقات زندگی فراموش نکنیم.
  • در مصرف آب کافی کوتاهی نکنیم و روزانه حدود ۶ تا ۸ لیوان آب استفاده نماییم. البته در سفرها باید از سالم و بهداشتی بودن آب اطمینان داشته باشیم.
  • به منظور شادابی بدن و حفظ سلامت و پیشگیری از بروز چاقی، یبوست و افزایش چربی های نامطلوب خون به اندازه مناسب تحرک بدنی و پیاده روی ورزش داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *