تو عید چی بخوریم؟

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

همانطور که در طول سال باید به اصول تغذیه اهمیت داد ، در ایام نوروز که ممکن است دید و بازدیدها و مهمانی ها روی عادات غذاییمان تاثیر میگذارد نیز باید به نکاتی مهم اما ساده نیز توجه کرد:

تو عید چی بخوریم؟

 

 

  • از مصرف زیاد چای و قهوه پرهیز کنید.
  • از میوه ها به خصوص میوه های دارای پوست مثل مرکبات، کیوی و امثال آن در دید و بازدیدهای عید استفاده کنیم. در صورت استفاده از میوه هایی که با پوست مصرف می شوند (مانند سیب، انگور و … ) بهتر است از شستشو و ضدعفونی کردن آنها مطمئن شویم.
  • از میوه، سبزی، سالاد، حبوبات و سایر مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید. این مواد غذایی، باعث پیشگیری از یبوست و کاهش چربی های نامطلوب خون و تنظیم تعادل فشار خون می شوند و در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سرطان به خصوص سرطان کولون (روده بزرگ) موثرند، ولی از مصرف سبزی خوردن و سالاد در خارج از خانه و به خصوص رستوران ها و سالن های غذاخوری نامطمئن خودداری و حتما از این مواد غذایی در ایام نوروز، در خانه به مقدار کافی استفاده کنیم.
  • از غذاها، میوه ها و سبزیجات آبدار مثل خیار، گوجه فرنگی و کاهو استفاده کنید.
  • مصرف غذاهای سرخ کرده و پرچرب به هیچ وجه مفید نیست و بهتر است از مصرف این قبیل غذاها خودداری نماییم.
  • مصرف حبوبات را در ایام نوروز و به طور کلی در تمام اوقات زندگی فراموش نکنیم.
  • در مصرف آب کافی کوتاهی نکنیم و روزانه حدود ۶ تا ۸ لیوان آب استفاده نماییم. البته در سفرها باید از سالم و بهداشتی بودن آب اطمینان داشته باشیم.
  • به منظور شادابی بدن و حفظ سلامت و پیشگیری از بروز چاقی، یبوست و افزایش چربی های نامطلوب خون به اندازه مناسب تحرک بدنی و پیاده روی ورزش داشته باشید.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
اشتراک گذاری
بخوانیم  برای شاد بودن چی بخوریم؟!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *