تمریناتی که اکثر ورزشکاران آن را اشتباه انجام می دهند

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

فیتنس

 

معمولا در زمان تمریناتتان و هنگامی که فشار تمرین بالا می رود می فهمید که اصلا دلتان نمی خواهد که زحمتتان بیهوده باشد. به همین دلیل حرکاتی را انجام می دهید که اثر بخشی بیشتری داشته باشد. اما در این مقاله از چی مده قصد داریم تا از اصلیترین غفلت ها صحبت کنیم.

دراز و نشست

حرکتی که معمولا آن را برای آب کردن شکم مناسب می دانند. در واقع بخش عمده ای از این تصور اشتباه است. این حرکت برای فرم دهی به عضلات است و آب کردن چربی ها با این حرکت چندان چشم گیر نیست. اساسا آب کردن فقط یک نقطه از چربی ها تقریبا غیر ممکن است. البته انجام این به شکل قدیمی هم اشتباه است. این حرکت نه به شکل سرعتی بلکه آرام و کاملا با تمرکز بروی ماهیچه های شکم و بدون فشار به کمر انجام دهید. انجام این حرکت بایستی با متدهای مختلف صورت گیرد و یکنواخت نباشد.

اسکات با ماشین اسمیت

استفاده از ماشین اسمیت به دلیل جلوگیری از برهم خوردن تعادل در بسیاری از مواقع توصیه می شود. حرکت اکات به عنوان کاملترین حرکت و صد البته موثرترین آن ها با اسامیت توصیه می شود. البته حرکت اسکات را با دمبل هم می توان انجام دادو لی به نسبت هالتر فشار کمتری دارد. رعایت نکات ایمنی هم چون بستن کمربند و درست انجام دادن حرکت در این حرکت بسیار مهم است. توجه داشته باشید که آسیب وارده به کمر بسیار خطرناک است پس این حرکت را بی محابا و بدون نکات ایمنی انجام ندهید.

بخوانیم  مرتب کردن خانه

نشر بازو

این حرکت به عنوان عام ترین حرکت شناحته می شود. داشتن بازوهایی زیبا و خوش فرم آرزوی هر کسی می باشد. اما رعایت برخی نکات ضروری است. اما باید دانست پیشرفت دراین حرکت خیلی سریع نیست. پس با انتخاب وزنه های سنگین به جای فشار روی بازو کمر خود را تحت فشار قرار می دهید. انجام این حرکت با دمبل به دلیل متقارن شدن برای غیر حرفه ای ها بیشتر توصیه می شود.

پیچ کمر

این حرکت برای پهلو ها  طراحی شده است. معمولا این ماهیچه ها برای فرم کمر بسیار حیاتی هستند. اما برخی نکات را حتما مورد توجه قرار دهید. این حرکت مثل بقیه حرکات ساییدگی مفاصل را در بر دارد. پس سوای هر گونه ورزش و تمرینی غذاهای غضروف ساز را در رژیمتان بگنجانید. اما این حرکت با سایش مهره های کمر روی هم دگر عوارض بدتری در پی دارد. پس به هیچ عنوان در آن افراط نکنید.

پرس سینه

احتمالا محبوبترین حرکت!! پهن کردن و گرد کردن سنه ها و بالا بردن آن ها مسلما زن و مرد نمی شناسد. انجام این حرکت هم با دمبل و هم هالتر توصیه می شود. ولی اگر توان هالتر زدن ندارید دمبل را کنار نگذارید. این حرکت بایستی برای هر سه تکه ماهیچه های سینه صورت گیرد بالا، وسط و پایین. اشتباه متداول در این حرکت تاقص انجام دادن آن است که باعث فشار روی بازوها می شود نه سینه و اثر بخشی مناسبش را از دست می دهد.

پرس پا

سادگی در اجرا و تاثیر خوب آن دلیل اصلی توصیه آن به حرفه ای ها و آماتورها می باشد. انجام این حرکت عوارض کمتری در پی دارد ولی بایستی به نکاتی توجه داشت. به هنگام پایین آمدن وزنه از وقوع این حرکت به شکل سریع و ضربه ای جلوگیری کنید چون کمر را آسیب می زند. چرا که این حرکت را معمولا با وزنه های زیاد صورت می گیرد و دقت بالاتری را می طلبد.

بخوانیم  دکوراسیون منزل به سبک مدل های مشهور

جلو پا

این حرکت ساده و موثر توصیه برخی از متخصصین برای جلوگیری از آرتروز پا می باشد. در مجموع این حرکت خطرات کمی در پی دارد اما بایستی مرتب و منظم باشد تا تقارن بدن به هم نخورد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
2+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *