تغذیه مو

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

تقویت مو

اکثر زنان از سن ۳۰ به بعد کم و بیشبا کاهش حجم مو مواجه می شوند. ریزش مو در مردان که در برخی موارد از قبل از آن شروع می شود. دلایل این پدیده ژنتیک، تغذیه غلط، تیرویید و … می باشد. البته حتی اگر همه موارد هم درست یاشد زندگی در شرایط پر التهاب و پر استرس بازهم تاثیر به شدت بدی خواهد داشت. بی توجهی به پاکیزگی مو هر چند کمتر مشاهده می شود اما در برخی موارد منجر به ایجاد قارچ سر می شود که از عامل دیگری برای ریزش مو می شود.

اما در این مقاله از چی مده قصد داریم به بررسی تغذیه در مو بپردازیم. ابتدا با ویتامین های مورد نیاز می پردازیم:

ویتامین A

همه ما اجتمالا فواید این ویتامین برای بینایی را شنیده ایم. علاوه بر آن ویژگی ها این ویتامین از خشک شدن مو و چوست جلوگیری می کند. در واقع این ویتامین به ضخامت هر چه بیشتر مو کمک می کند. منبع اصلی این ویتامین تخم مرغ و هویج و شیر می باشد.

ویتامین C

یکی عامل مهم در جلوگیری از پیری زودرس و سفیدی مو می باشد. این ویتامین محلول در آب می باشد. و مصرف آن معمولا مشکل ساز نیست. منبع اصلی آن لیمو و دیگر مرکبات می باشد.

ویتامین E

احتمالا مهمترین ویتامین برای مو! این ویتامین تمام مشکلات موهای خشک و شکننده را برطرف می کند. البته این ویتامین گردش خون را بهتر کرده و فواید دیگر زیادی نیز دارد. بادام، ماهی و دانه آفتابگردان از مهمترین منابع آن هستند.

بخوانیم  گل ها و میوه های زیبای بهار و تابستان امسال در سالن های مد!

از ویتامین ها گذشته مواد دیگری نیز برای سلامت مو مورد نیاز هستند. آهن از جمله این عناصر می باشد. آهن بخصوص برای زنان از مهمترین عناصر می باشد که معمولا همه زنان با کمبود آن روبرو هستند. علاوه بر سلامت خون این عنصر باعث جلوگیری از ریزش مو نیز می شود. گوشت قرمز و حبوبات از مهمترین منابع آن هستند.

در آینده بیشتر راجع به این مواد ضروری خواهیم پرداخت ولی در انتها لازم به اشاره است که بگوییم تمام این مواد به صورت طبیعی مصرف شوند و خیلی امیدی به مکمل ها نداشته باشید!!

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
اشتراک گذاری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *